Επιστημονικές μελέτες

Από το 2008 το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση έχει εντάξει στις δραστηριότητές του τη χρηματοδότηση επιστημονικών μελετών χρονικής διάρκειας ενός έτους μέσω του προγράμματος "Επιστημονικές Μελέτες". Η πρωτοβουλία αυτή του Ιδρύματος έχει ως κεντρικό στόχο την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας στην Ελλάδα σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων και την προώθηση...

<p>Από το 2008 το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση έχει εντάξει στις δραστηριότητές του τη χρηματοδότηση επιστημονικών μελετών χρονικής διάρκειας ενός έτους μέσω του προγράμματος &quot;Επιστημονικές Μελέτες&quot;. Η πρωτοβουλία αυτή του Ιδρύματος έχει ως κεντρικό στόχο την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας στην Ελλάδα σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων και την προώθηση...

συνεργασιών μεταξύ ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτό, το Ίδρυμα προκήρυσσε μία φορά τον χρόνο δημόσια πρόσκληση, στην οποία αναφέρονταν οι όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής.

Με την ολοκλήρωση των μελετών που υλοποιούνται εντός του 2015, κλείνει ένας κύκλος οκταετούς στήριξης των επιστημών και της έρευνας, η οποία θα συνεχιστεί μέσα από νέα χρηματοδοτικά προγράμματα.

Συνολικά από το 2008 έως το 2015:

6.200

Προτάσεις υποβλήθηκαν

145

Μελέτες χρηματοδοτήθηκαν

556

Επιστήμονες συμμετείχαν σε χρηματοδοτούμενες μελέτες

46

Φορείς στην Ελλάδα (πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, Μ.Κ.Ο.)

14

Φορείς στο εξωτερικό

6

Ανεξάρτητες ομάδες

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΚοινωνικεΣ και ΑνθρωπιστικεΣ ΕπιστημεΣ

<p>ΓεωγραφιεΣ τηΣ ενεργειακηΣ φτωχειαΣ στην Αθηνα τηΣ κρισηΣ</p>

ΓεωγραφιεΣ τηΣ ενεργειακηΣ φτωχειαΣ στην Αθηνα τηΣ κρισηΣ

Ανεξάρτητη Ομάδα
<p>Επιστημονικη εκλαϊκευση στον ελληνικο 19<sup>o</sup>&nbsp;αιωνα μεσα απο τα παιδικα και νεανικα περιοδικα τηΣ εποχηΣ</p>

Επιστημονικη εκλαϊκευση στον ελληνικο 19o αιωνα μεσα απο τα παιδικα και νεανικα περιοδικα τηΣ εποχηΣ

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
<p>Μελετη τηΣ εξελιξηΣ του περιβαλλοντικου αστικου τοπιου στον χωρο και τον χρονο ωΣ εργαλειο για την εκπαιδευση για το περιβαλλον και την αειφορια. Η περιπτωση τηΣ ΑλεξανδρουποληΣ</p>

Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
<p>Η επιδραση τηΣ ΚρισηΣ ΧρεουΣ στιΣ ροεΣ χαρτοφυλακιου στην Ευρωζωνη</p>

Η επιδραση τηΣ ΚρισηΣ ΧρεουΣ στιΣ ροεΣ χαρτοφυλακιου στην Ευρωζωνη

Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
<p>Hχητικη απεικονιση: η μουσικη ακουστικη και οι οπτικεΣ αναπαραστασειΣ τηΣ με τη χρηση ψηφιακων τεχνικων του κινηματογραφου</p>

Τμήμα Κινηματογράφου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
<p>Η ιστορια και η διακινηση του διδακτικου βιβλιου στο Ζαγορι. Καταγραφη, ψηφιοποιηση και αναδειξη τηΣ φυσιογνωμιαΣ των συλλογων</p>

Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
<p>VIADUCT, ενα εργαλειο επικοινωνιαΣ για αναλυσειΣ στην προστασια τηΣ πολιτιστικηΣ κληρονομιαΣ</p>

Διάδρασις, Διεπιστημονική έρευνα για την Αρχαιολογική και Αρχιτεκτονική Συντήρηση
<p>Μετρηση του επιπεδου ανταγωνισμου στουΣ κλαδουΣ τηΣ βιομηχανιαΣ και των υπηρεσιων στην&nbsp;Ελλαδα</p>

Μετρηση του επιπεδου ανταγωνισμου στουΣ κλαδουΣ τηΣ βιομηχανιαΣ και των υπηρεσιων στην Ελλαδα

Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

ΘετικεΣ ΕπιστημεΣ

<p>Κατασκευη και χαρακτηρισμοΣ ολοκληρωμενου πνευματικου εξαρτηματοΣ για τον ελεγχο ροηΣ υγρων σε μικρορευστονικεΣ διαταξειΣ</p>

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Στερεάς Ελλάδας (Χαλκίδα)
<p>ΝανοδομημενεΣ, υπερυδροφοβεΣ, υπερελαιοφοβεΣ, αυτοκαθαριζομενεΣ, αντιμικροβιακεΣ, αντιανακλαστικεΣ επιφανειεΣ κατασκευασμενεΣ με ατμοσφαιρικο πλασμα για προστασια ευαισθητων αρχαιολογικων αντικειμενων</p>

Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος
<p>ΣχεδιασμοΣ και συνθεση χρωστικων εγγυΣ υπερυθρου και εφαρμογεΣ στην τροποποιηση τηΣ επιφανειαΣ του γραφενιου</p>

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
<p>Υλοποιηση νανοφωτονικων τρανζιστορ βασισμενα στιΣ οπτικεΣ μαυρεΣ τρυπεΣ</p>

Υλοποιηση νανοφωτονικων τρανζιστορ βασισμενα στιΣ οπτικεΣ μαυρεΣ τρυπεΣ

Τμήμα Φαρμακευτικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
<p>ΦωτοΟργανοκαταλυση: Αναπτυξη νεων μεθοδων φιλικων προΣ το περιβαλλον για τη συνθεση ενωσεων για τη φαρμακευτικη και χημικη βιομηχανια</p>

Τμήμα Χημείας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
<p>Αναπτυξη μιαΣ πληρουΣ και επικυρωμενηΣ μεθοδου για τον προσδιορισμο των πολυφαινολων του ελαιολαδου που σχετιζονται με τον ισχυρισμο υγειαΣ του Ευρωπαϊκου κανονισμου 432/2012</p>

Τμήμα Φαρμακευτικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
<p>Διερευνηση τηΣ δομικηΣ συμπεριφοραΣ του περιμετρικου ΤειχουΣ τηΣ ΑκροποληΣ Αθηνων εναντι σεισμικων δρασεων, μεσω συνδυασμενηΣ ενοργανηΣ παρακολουθησηΣ με αισθητηρεΣ οπτικων ινων και επιταχυνσιογραφουΣ</p>

Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
<p>Κρυωσαν ποτε οι δωδεκα αρχαιοι Θεοι του Ολυμπου;&nbsp;ΕξιχνιαζονταΣ την ιστορια των παγετωνων στον Ολυμπο κατα το Ολοκαινο</p>

Κρυωσαν ποτε οι δωδεκα αρχαιοι Θεοι του Ολυμπου; ΕξιχνιαζονταΣ την ιστορια των παγετωνων στον Ολυμπο κατα το Ολοκαινο

Ανεξάρτητη Ομάδα
<p>CO2&nbsp;Capture,&nbsp;Transport&nbsp;and&nbsp;Storage&nbsp;processes:&nbsp;Thermodynamic Investigation of Relevant Fluid Mixtures</p>

CO2 Capture, Transport and Storage processes: Thermodynamic Investigation of Relevant Fluid Mixtures

Τμήμα Χημικών Μηχανικών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΕπιστημεΣ τηΣ ΖωηΣ

<p>Μελετη τηΣ αντιμικροβιακηΣ και αντιβιο-υμενικηΣ δρασηΣ νανο-επιστρωσεων επιφανειων εναντι παθογονων μικροοργανισμων</p>

Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
<p>Επιγενετικη ρυθμιση τηΣ παθοφυσιολογιαΣ στελεχιαιων κυτταρων του εντερου στη μυγα Drosophila melanogaster: συνδεση με την φλεγμονη και την καρκινικη εξαλλαγη</p>

Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης
<p>Μεταβολομικη αναλυση για την ευρεση βιοδεικτων νεογνικηΣ σηψηΣ</p>

Μεταβολομικη αναλυση για την ευρεση βιοδεικτων νεογνικηΣ σηψηΣ

Tμήμα Χημείας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)
<p>Μελετη των μηχανισμων αναγεννησηΣ του μυοκαρδιου χρησιμοποιωνταΣ ωΣ πειραματικο μοντελο το zebrafish</p>

Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ)
<p>Μελετη γενετικηΣ συσχετισηΣ του επαγωμενου απο το φλεγμονοσωμα NLRP3 μονοπατιου με τη&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Μυασθενεια στον Ελληνικο πληθυσμο</p>

Μελετη γενετικηΣ συσχετισηΣ του επαγωμενου απο το φλεγμονοσωμα NLRP3 μονοπατιου με τη          Μυασθενεια στον Ελληνικο πληθυσμο

Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
<p>ΠωΣ κατανοουμε τιΣ πραξειΣ των αλλων;</p>

ΠωΣ κατανοουμε τιΣ πραξειΣ των αλλων;

Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης