Η Ιστορια τηΣ ΔιατροφηΣ στην Ελλαδα απο την προϊστορια μεχρι σημερα

Anemon Productions

2015

«Η Ιστορία της Διατροφής στην Ελλάδα – από την προϊστορία μέχρι σήμερα» είναι η νέα μεγάλη παραγωγή του ΣΚΑΙ, με τη χρηματοδότηση και την επιστημονική υποστήριξη του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση».

Η σειρά αποτελείται από πέντε επεισόδια τα οποία παρουσιάζουν την διατροφή στον ελληνικό χώρο στο πέρασμα των αιώνων από την προϊστορία μέχρι τις μέρες μας, με τη συνδρομή μιας διεπιστημονικής ομάδας που αποτελείται από ιστορικούς, αρχαιολόγους, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, διατροφολόγους, βοτανολόγους κ.λπ. οι οποίοι φωτίζουν άγνωστες πτυχές του παρελθόντος μας μέσα από σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις.

Τα επεισόδια διαρθρώνονται χρονολογικά από τα προϊστορικά χρόνια, την Αρχαιότητα, το Βυζάντιο και τα Οθωμανικά χρόνια, ως την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την Ελλάδα του σήμερα.

Κάθε επεισόδιο περιλαμβάνει συνεντεύξεις με Έλληνες και ξένους επιστήμονες, γυρίσματα σε αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους, σε όλη την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα καθώς και σε σημαντικές τοποθεσίες στο εξωτερικό όπως η Κωνσταντινούπολη, η Καππαδοκία και η Μικρά Ασία, η Κύπρος, η  Μασσαλία, η Σικελία και η Ρώμη. Ερευνητές και ειδικοί της διατροφής, φωτίζουν άγνωστες πτυχές στην εξέλιξη των τροφών και της μαγειρικής και τις πολιτιστικές επιρροές που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής διατροφής και ταυτότητας.

Στο ντοκιμαντέρ θα γίνει χρήση ιστορικών αναπαραστάσεων από στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι τον 20ο αιώνα, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με ιδιαίτερη φροντίδα στην πιστότητα των αντικειμένων, σκευών, ενδυμάτων κλπ, καθώς και σπάνια ιστορικά τεκμήρια, έγγραφα, έντυπα, προφορικές μαρτυρίες, φιλμ και φωτογραφίες, οπτικά εφέ, 3D animation και αερολήψεις.

Το εγχείρημα πραγματοποιείται με την επίβλεψη και τις συμβουλές της επιστημονικής ομάδας που έχει συγκροτήσει το Κοινωφελές Ίδρυμα Λάτση, σε συνεργασία  τη δημιουργική ομάδα της Anemon Productiοns.

Τι μάθαμε

Η διατροφή αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο μελέτης που είναι δυνατό να αναδείξει διαφορετικές πτυχές του παρελθόντος της κοινωνίας μας. Παράλληλα μέσα από το ντοκιμαντέρ είναι δυνατό να δούμε τη μεθοδολογία που ακολουθούν οι επιστήμονες για να προσεγγίσουν το θέμα. Μέσα από τη μελέτη της διατροφικής πράξης, την ανάλυση των υλικών και της νοηματοδότησής τους είναι εφικτό να δούμε μέσα στο χρόνο τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές επιρροές στον ελληνικό χώρο.