ΑποκρυπτογραφωνταΣ τη γλωσσα του RNA (ΕΡΑΤΩ)

Τμημα Ηλεκτρολογων Μηχανικων και Μηχανικων Υπολογιστων, Πανεπιστημιο ΘεσσαλιαΣ

2014

Η επανάσταση του RNA μετέτρεψε τα μη-κωδικά RNA (ncRNAs) σε ερευνητικό πεδίο αιχμής για την Βιολογία. NcRNA οικογένειες, όπως τα μικρά RNA (miRNAs) και πιο πρόσφατα τα μακρά μη-κωδικά RNAs (lncRNAs), ερευνώνται για τη συμμετοχή τους σε παθολογικές και μη, καταστάσεις του κυττάρου.
Στόχος της μελέτης είναι να διαλευκάνει τις μεταξύ των RNA οικογενειών αλληλεπιδράσεις, ενώ παράλληλα να εστιάσει στο ρόλο των ncRNAs σε πυρήνα και κυτταρόπλασμα. Αυτή η γνώση θα αποτελέσει ένα σημαντικό εφαλτήριο για την κατανόηση της λειτουργίας των lncRNAs και miRNAs στο κύτταρο. Η έρευνα θα εστιάσει στην αποκάλυψη σημαντικών λειτουργικών miRNA::lncRNA αλληλεπιδράσεων στο κυτταρόπλασμα και του ρόλου των miRNAs στον πυρήνα.
Η μελέτη περιλαμβάνει υπολογιστικές και πειραματικές μεθοδολογίες αιχμής οι οποίες θα εφαρμοστούν σε αιμοποιητικά κύτταρα. Η διερεύνηση των μηχανισμών αλληλεπίδρασης των miRNAs και lncRNAs κατά τη διάρκεια της αιμοποίησης αποτελεί ορόσημο στην προσπάθεια κατανόησης και σχεδίασης θεραπειών για διαταραχές του αίματος, όπως οι θαλασσαιμίες.

Άρτεμις-Γεωργία Χατζηγεωργίου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας